.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پشتیبانی عربستان سعودي از گروهک جندالله

سایت پر آوازه "نیوز استیس من" انگلستان در مقاله ای که امروز انتشار داده است اعلام کرده که سازمانهای جاسوسی آمریکا و انگلیس در تجهییز و پشتیبانی عبدالمالک ریگی دست داشته اند.


به گزارش تابناک، این موضوع به نقل از یکی از مامورین رسمی پیشین "سی-آی-ای" مطرح شده و در ادامه می نویسد که چگونه دولت آمریکا از نیروهای نظامی به صورت "پروکسی" استفاده می کرده است که نمونه آن را در نیکاراگوا همه مشاهده کردند، که این نیروها توسط عربستان سعودی پشتیبانی مالی می شدند تا دولت رسمی "ساندنیستا" در نیکاراگوئه را از ثبات بیندازند و به نظر می رسد عربستان سعودی اکنون همین نقش را در مورد ایران انجام می دهد.

در ادامه این گزارش می خوانیم که یک منبع در دولت پاکستان می گوید: وقتی که "دیک چنی"، معاون وقت رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور پاکستان آقای پرویز مشرف در ماه فوریه سال 2008 دیدار کرده اند، ایجاد ستاد محرمانه ای در مقابل ایران به وسیله جندالله، در دستور کار قرار گرفته است.

در همین حال، یک مقام ارشد در دولت آمریکا می گوید که گروههای مشابه جندالله، برای پیگیری برنامه های آمریکا در منطقه جایگزین مناسبی به جای القاعده هستند و همکاری با این گروهها برای آمریکا مطلوب است.

گفتنی است، این دومین گزارش منابع غربی پس از گزارش آوریل سال 2007 شبکه تلویزیونی آمریکایی "ای-بی-سی" می باشد که می گفت، دولت آمریکا در منطقه سیستان و بلوچستان از گروههای تروریستی به صورت محرمانه حمايت مي کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.82 seconds.